Wednesday, October 29, 2008


Tibet

1

Four days ago, I received a mailing from Byblos Reizen, in which an excerpt of a travelogue on Tibet was mentioned. It was written by writer and actress Munda de la Marre and I believed it to be worth mentioning:

"Als het echt waar is, als hij dit werkelijk nastreeft, al die uren bidden voor anderen. Ik voel hier in deze grote de pijn van wereld over mij heen trekken. De onnodige oorlogen en ruzies die wij voeren. Het geschreeuw en gekwetter om aandacht om iets te bereiken voor onszelf. Ik voel mij gevangen in mijn eigen egoïsme. Ik huil om de ellende van de mensen in deze wereld, En hier zit ik dan na een lange,uitputtende reis voor een eenvoudige man. En deze eenvoudige lieve man bevraag ik waar mijn geluk en ontwikkeling ligt en hij antwoordt: ’Wij zitten hier niet om zelf gelukkig te worden of een beter karma te krijgen. Wij zitten hier voor anderen.’ Ik weet dat dit het beste antwoord is dat ik kon krijgen."

1 comment:

Jaja said...

Mooi!

Post a Comment